Autre communication scientifique (congrès sans actes - poster - séminaire...)

Année 2023

  • Stenstrom, Kristina A.  ;  Jozefowiez, Jeremie  ;  Escaldi, Allison  ;  McCrea, Cameron M.  ;  Witnauer, James E.  ;  Miller, Ralph R. - Renewal of cognitive and emotional learning following extinction, counterconditioning, and novelty-facilitated extinction.,  2023 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/91304
  • Virlet, Luc  ;  Sparrow, Laurent  ;  Bonnet, Cédrick T. - Proprioceptive therapy improves multisensory integration disorders and reading abilities of dyslexic children; pilot, randomized, clinical, study.,  2023 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/101209
  • Gallo, Fabrizia  ;  Moreira, P.  ;  Gonzalez, A.  ;  Sampaio, A.  ;  Bartolo, Angela - A neuroanatomical dissociation between Pantomime and Intransitive gestures is present when gesture direction is considered,  2023 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/100451

Année 2022

  • Roger, Clemence  ;  Mathé, Marie  ;  Grisetto, Fanny - An exploratory study of eco-anxiety in a French population: are eco-anxious profiles and pro-environmental behaviors explained by differences in anxiety traits and emotional regulation strategies ?,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/100167
  • Macchi, Lucie  ;  Schelstraete, M-A.  ;  Casalis, Severine - Les capacités de lecture et leurs facteurs prédictifs chez les enfants présentant un TDL ou ayant présenté des difficultés langagières orales transitoires de cause inconnue : une revue narrative.,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/101334
  • Duclos - Lavagne D'ortigue, Jeanne - Avant d'évaluer, comment décrire dans un manuel les thérapies afin de disposer d'un traitement reproductible ? Un préambule long, complexe mais riche et indispensable.,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/101558
  • Pheulpin, Rachel  ;  Mejias, Sandrine  ;  Garçon, Manuel - L’influence des habitudes de jeu et du milieu socioculturel sur les performances en mathématiques. Étude auprès d’enfants sénégalais et martiniquais.,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/93259
  • Fournier, Valentyn  ;  Gérain, Pierre  ;  Grynberg, Delphine  ;  Dassonneville, Charlotte  ;  Lelorain, Sophie  ;  Duprez, Christelle  ;  Christophe, Véronique  ;  Piessen, Guillaume  ;  Fontesse, Sullivan - Evaluating the role of positive traits and states on mortality in cancer: preliminary results from a systematic review and meta-analysis.,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/91793
  • Lamore, Kristopher  ;  Duprez, Christelle  ;  Grynberg, Delphine  ;  Antoine, Pascal  ;  Fournier, Valentyn - Digital health interventions to support cancer patients and caregivers: what works? For whom? An umbrella review.,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/90930
  • Vicenzutto, A.  ;  Tiberi, Luca  ;  Saloppé, Xavier  ;  Deyres, Cloé  ;  Vandamme, Amélie  ;  Pham, T.H. - Sexual aggression and type of violence among forensic outpatients with and without low IQ,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/101704
  • Dobignies, Marie  ;  Larochette, Clotilde  ;  Andreotti, Eva  ;  Millequant-Gourari, Faouzia  ;  Gonzalez de Linares, Johanna  ;  Lefebvre, Louise  ;  Cassagnaud, Pascaline  ;  Devos, Laetitia  ;  Pasquier, Florence  ;  Antoine, Pascal - Intervention de psychologie positive en ligne pour les proches-aidants confrontés à une maladie d'Alzheimer ou à une maladie apparentée : une analyse interprétative phénoménologique,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/93337
  • Mullier, E.  ;  Guérin, Ségolène  ;  Larrouquière, J.  ;  Delevoye, Yvonne  ;  Vincent, M. - Physiological contamination and headset stability during whole-body movements: Validation of the MedelOpt® fNIRS system,  2022 https://lilloa.univ-lille.fr/handle/20.500.12210/103246